درباره ما | سخنرانی | صوت | تصاویر | فیلم | تصاویر/عکس روز | دسته بندی ها | ارتباط با ما
    صفحه نخست / دسته بندی ها / نقش زن در تربیت و تعلیم

تربیت فرزندان از روح حاکم بر خانواده نشات می‌گیرد

 


 
مریم ادیب (استاد روانشناس تربیتی) : مادران به هر قیمتی نباید تن به کار و تحصیل بدهند ، چرا که وظیفه اصلی آنها تربیت فرزندان است . یک مادر خوب می‌تواند یک فرزند خوب پرورش دهد ، خیلی وقت‌ها برای تربیت فرزندان دنبال راهکار عملی هستیم در صورتی که اگر یک روحیه و معنویت خوبی داشته باشیم می‌توانیم آن را به فرزندان خود انتقال بدهیم ، به دست آوردن معنویت یک کار فرمولی نیست . آرامش ، اخلاق ، ادب ، سخت‌ کوشی ، پر تلاش بودن و نحوه برقراری ارتباط افراد با همدیگر از درون خانواده شکل می‌گیرد اگر فرزندان در خانواده احساس امنیت کنند آنها پدر و مادر را برای خود الگو قرار می‌دهند و دوست دارند مثل آنها باشند .
باید ببینیم چه روحی در خانواده حاکم است ، آن روح به فرزندان انتقال پیدا می‌کند زنی که به هر قیمتی‌ می‌خواهد کار کند و یا ادامه تحصیل بدهد درست نیست . زن خانواده باید هدفمند باشد و مسائل زندگی را برای خود تعریف کند.
این نویسنده کتاب تربیت کودکان و نوجوانان ادامه داد : زنان جامعه ما باید بدانند که نقش اصلی آنها تربیت و آموزش فرزندان است آنها نباید آموزش معرفتی خود را ادامه بدهند و در مقابل آن از آموزش فرزندان کم بگذارند . انسان‌ها باید صاحب‌ نظر باشند نه این که صاحب مدرک . بین کوثر بودن و اصل تکاثر بودن فرق است . وجود انسان باید از ادب ، معرفت و ایمان پر باشد و با وصل شدن به کار و مدرک نمی‌توانیم کوثر بودن را به دست آوریم.
ارگان‌ها و نهادهای جامعه ما به جای این که اشتغال سطحی در جامعه به وجود آورند باید عمقی‌تر کار کنند باید به فکر و تفکر افراد ارزش بدهیم تا بتوانند ملاک‌ها را درست تشخیص بدهند و راه اصلی و فرعی را بدانند . متاسفانه مادران ما گاهی فقط به کلاس‌های قرائت و تجوید روی می‌آورند در صورتی که این کارها باید در جوانی باشد و بعد از آن در جلسات قرآنی شرکت کنند تا بدانند قرآن برای زندگی آنها چه برنامه‌ای ارائه داده است.

 

 

 نسخه قابل چاپ    ارسال این صفحه به دوستان
تاریخ و زمان انتشار: جمعه 14 اردیبهشت 1397
تهیه و تنظیم: شفیق فکه، شبکه ایثار - کد : 135
منبع : ایسنا
ارسال نظر:
 
عنوان  
رایانامه  
متن نظر  
کد امنیتی = ۶ + ۵